mandag 26. mars 2007

Noen fra Oslo til Stavanger 27. april?

Ná er det bare en uke igjen til vi tar pá oss reiseskoa. Den siste uken baerer preg av at vi har begynt á leve vel sá mye som á vaere pá ferie i Buenos Aires: Forrige helg var vi, i tillegg til á ta den vanlige delen i BsAs uteliv, pá Roger Waters-konsert. Siden da har vi hatt andre fokus. Árets moteuke har startet, og det har vi selvsagt ikke latt oss gá hus forbi. Med andre ord blir dette et forholdsvis tanketomt innlegg, som begynner med en liste over hva vi har brukt tiden vár pá i det siste:


  • Besók hos SOS barnebyer. June har et fadderbarn i en landsby i nord som vi skal besóke pá reisen.
  • Et brudeshow (!)
  • Et teaterstykke pá spansk. Huseieren vár er skuespiller, og hun inviterte oss til á gá. 24 timer etter teppet gikk ned er jeg fortsatt usikker pá hva det egentlig handlet om. Antakelig overvurderte vi sprákevnene váre noe, gitt...
  • Tv-titting
  • Shopping, shopping og shopping


Historien bak brudeshowet at vár eldre venninne (Elena, 72) fra baren Bohemia fra tid til annen hjelper sin datter i hennes sminke-bruder-fór-bryllupet-salong. Fredag som var skulle det vaere brudeshow, og hun spurte oss for en stund siden om vi hadde lyst til á vaere med. Kult tenkte vi, og takket ja. Det var bare det at hun ikke skulle vaere med – noe vi selvsagt fant ut da det var for sent á si nei. Du kan tenke deg det var festlig á forklare pá skolen (vi har alltid ”klassens time” hver fredag hvor vi forteller hva vi skal gjóre i helgen) at ”Nei, ná skal dere hóre, av en eller annen grunn skal vi pá et brudeshow... Eh....”

Sá vi troppet opp med pene sko pá et av byens bedre hoteller og tittet pá tynne kvinner spaserende pá catwalken i hóyhaelte sko og brudeaktig undertóy. Etterpá tittet vi pá tynne kvinner spaserende pá catwalken i hóyhaelte sko og brudeaktige kjoler. Etter omtrent 40 minutter var det hele over. Vi droppet á drikke rosa champagne med designerne etterpá, men tenkte at det egentlig hadde vaert en fin tur.

Pá toppen av shoppingen gjór at det i hodet mitt med andre ord er langt flere klare minner om kjoler enn museer akkurat ná. Kanskje fordi det har blitt fire av fórstnevnte siden siste besók pá sistnevnte (til mitt forsvar eller noe sánt er det bare átte dager siden sist jeg gjorde noe skikkelig kulturelt). Men jeg tok en kjapp opptelling like fór vi reiste pá nettkafé ná i kveld, og fant ut at jeg hadde kjópt intet mindre enn sju (!) kjoler. Selvfólgelig til ulikt bruk og i en rekke farger, lengder og fasonger. Litt bekymret satt jeg meg fore á finne utav hvordan det ville bli á fá dette med seg hjem. Samt oppbevare det i BsAs mens jeg er pá tur. Det siste skal jeg vel fá til pá et vis.

Nár det gjelder det fórste, skal det gá fint á frakte alt i bagasjen til Norge. Men etter á ha sjekket litt hos SAS om bagasjeregler, fant jeg ut at (hvis jeg fortsetter shoppingen i samme tempo) jeg kommer til á mátte betale et par tusen i overvekt fra Oslo til Stavanger. Det slo meg at jeg kanskje trenger hjelp. Sá hvis du skal reise mellom de to byene fredag 27. april, etter klokken 16, og ikke har fylt opp bagasjekvoten din, ikke nól med á ta kontakt. Det loves fine premier :)

1 kommentar:

Rune Tvedt sa...

Kjekt å se at dere får komme dere litt ut og rundt. Har du fått besøk eller?
Suerte!